ERNA Trophy 2005 Juhend

1.ÜLDISED REEGLID

1.1 Võistluse ametlik nimi on " Maasurite Rännak ERNA 2005", “ ERNA Trophy 2005”

1.2 Võistluse korraldavad MTÜ SÕJALIS-SPORTLIK SELTS “ERNA”  ja MTÜ Eesti Off-Road Klubi sõbralikus koostöös asjahuvilistega

Võistlus on registreeritud EAL-s, reg. nr. xxx

 1.3 Seeriavõistlused.
“ ERNA Trophy 2005” on Eesti 4X4 Karikavõistluste osavõistlus ja Balti Karikavõistluse 3. etapp.

“Balti Cup” arvestuses osalevad masinad  peavad vastama Balti Karikavõistlusel kehtestatud tehnilistele reeglitele klassides TR1, TR2, TR3.

1.4 Võistluse infokandja asub internetis aadressil www.4x4offroad.ee

1.5 Võistluste ametnikud:
Zürii (kohtunike kolleegium) - Võistluse kohtunike kolleegium on koostatud Maasturiklubide Liidu poolt.
Peakorraldaja – Rein Pinn, Meelis Rätsep
Rajameistrid – Aleksander Suur, Rein Pinn ja palju teisi toredaid off-road inimesi.
Peakohtunik – Valeri Morozov
Tehnilise komisjoni esimees – Mait Mumme


2. KOHT

2.1    START: Kuusalu, Harjumaa, Kuusalu vald ,Eesti  N59:26:43, E25:26:06

2.2    FINIS: Jäneda, Paide maakond,  N59:14:04, E25:40:56


3. AJAKAVA

3.1 Hiljemalt 26.07.2005 avaldatakse võistluse juhend internetis.

3.2 Kõik võistlusklassid

19.08.2005

 kell 14.00 algab mandaat ja tehniline kontroll

 kell 17.30. lõppeb võistlejate registreerimine, tehniline kontroll

 kell 17.45 võistluste avamine, instruktaaž ja raja tutvustus

 kell 18.00  algavad stardid KUUSALUST.

 kell 19.00 esimene auto stardib esimesele katsele

21.08.2005.

kell 09.30 esialgsed võistlustulemused

kell 10.00 autasustamine ja võistluse lõpetamine

 


4. OSAVÕTUTINGIMUSED

4.1 Võistlejatel peab olema kehtiv juhiluba ja kehtiv tervisekindlustus.

4.2  Osavõtjad peavad oma tegevuses lähtuma Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja normidest.

4.3 Kõik võistlejad viibivad võistlustrassil omal vastutusel.

4.4 Võistluste korraldaja ja EAL ei vastuta meeskonna poolt ei neile endale, ega kolmandatele isikutele tekitatud materiaalsete või moraalsete kahjude eest.

4.5 Osavõtjad on kohustatud paigaldama võistlusautodele korraldaja poolt antud reklaamid. Nendest keelduv võistleja kohustub tasuma korraldajale leppetrahvi kahe maksimumosalustasu ulatuses.

4.6 Kõigil võistlusautodel peavad olema mõlemal küljel (esiustel) võistlusnumbrid.

4.7.1 Osavõtjad, kelle võistlusautol on olemas võistlusnumbrid, võivad võistelda olemasolevate võistlusnumbrite all, märkides selle registreerimislehele.

4.7.2 Osavõtjad, kelle võistlusautodel puuduvad võistlusnumbrid, peavad värvima kaugelenähtava värviga või kleepima selgelt loetavalt teibist auto ustele ajutised võistlusnumbrid, mis öeldakse stardis. Osavõtjad peavad ise jälgima, et nende autol oleksid võistlusnumbrid.

5. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS.

5.1 Võistlusautod jagatakse arvestusklassidesse vastavalt käesoleva juhendi tehnilistele tingimustele

5.1.1 Üldnõuded – Auto üldkaal:500kg-3500kg

Auto peab olema nelja ratta veoga

Auto rataste koguarv neli.

 Auto ees ja taga peavad olema pukseerimiskinnitused. Pukseerimiskinnitused peavad vastu pidama auto täismassile tõstmisel ühest kinnitusest. Pukseerimiskinnitused peavad olema tähistatud ereda värviga (punane, kollane oranž). Kaasas peab olema pukseerimisköis või -tross, mis võimaldab autot vedada või tõsta. Auto istmed peavad olema tugevasti kinnitatud. Kütusepaakide korgid peavad olema vedelikukindlad. Rehvid pneumaatilised.

Autos ei tohi võistluse ajal olla lahtist varustust.

Transmissiooni liikuvad osad peavad olema väljaspool kabiini. Kuumi vedelikke sisaldavad torud, paagid ja muud seadmed peavad olema kaitstud. Kütusepaagid peavad olema sõitjateruumist eraldatud tulekindla vaheseinaga.

5.1.2 Ohutus – Võistlusauto varustusse peab soovituslikult kuuluma vähemalt võistluste ajal autos viibivate peadega võrdne arv auto- või motospordis ettenähtud kiivreid.

Tulekustuti: 2 X 2kg survenäituriga pulberkustuti. Tulekustutid peavad olema tugevalt kinnitatud.

3-punkti kinnitusega turvavööd, soovitavalt 4-punkti kinnitusega turvavööd.

5.1.3 Originaal - Rehvi maksimummõõt, mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 820mm.

5.1.4 Standard - Rehvi maksimummõõt, mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 915mm. Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist kinnitatud peakaare olemasolu.

5.1.5 Spetsiaal - Rehvi maksimummõõt piiramata. Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist tugevalt kinnitatud peakaare olemasolu.
5.2 Meeskond võib maksimaalselt koosneda nii paljudest liikmetest, kui on autos korralikke vähemalt kolme punkti turvavöödega varustatud autoistmeid. Meeskonna liikmed peavad olema vanemad kui 16 aastased.

5.3 ATV - Maastikusõiduk peab olema veovalemiga 4X4 ja tehniliselt korras 

5.4 Balti Karikavõistluste arvestuses osalevate meeskondade koosseis ja võistlusautod peavad vastama Balti Karikavõistluste juhenddokumentides sätestatud tingimustele võistlusklassides TR1; TR2; TR3.


6. REGISTREEERUMINE JA OSALUSTASUD

6.1 Registreerumine toimub  EAL 4x4 alakomitee koduleheküljel http://eal.4x4.ee/  (erandkorras 19.08.2005 võistluste stardis Kuusalus kell 12.00-13.00, sel juhul soodustusi ei rakendata)

6.2 Osavõtumaks on 2500.-EEK (Eesti Offroad Klubi ….( militaar) liikmetele – 50%).

6.3 Osavõtumaks tasutakse  hiljemalt 17.08.2005 MTÜ SÕJALIS-SPORTLIK SELTS “ERNA” arveldusarvele 22 1002 161 881 Hansapangas või sularahas Rein Pinn või Meelis Rätsepa kätte. Võistkond loetakse registreerunuks peale osavõtutasu laekumist.  


7. VÕISTLUSE KÄIK

Võistlus koosneb 5 katsest originaalile ja 4 katsest standard ja spetsiaalklassile.

1. LK originaal, standard, spetsiaal ja ATV – lühiorienteerumine karjääris. Sõiduaeg 2 tundi.

Võistlusrada koosneb orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud punktide pildistamisega

Autoga tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele stardis eraldatavatel kaartidel. Punktide läbimise järjekord on vaba. Parima tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Kõikides võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punktee.

Punkte on rajal kõikides klassides 20. Iga klass  saab võtta ka järgmise võistlusklassi punkte peale KÕIGI oma klassi punktide võtmist (vastavalt siis originaal läheb Standardi, Standard Spetsiaali, Spetsiaal Standardi punkte võtma).

Iga läbitud OMA KLASSI kontrollpunkt annab + 4 punkti. Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab – 2 punkti. Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja  läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0 punkti .

 

2. LK originaalklass - öine orienteerumine legendi järgi . Sõiduaeg 1,5 tundi.

Sõidetakse vastavalt antud legendi järgi, kus on näidatud vahemaad ja pöörangud.

Antud katsel tuleb hoida legendis märgitud keskmisi kiirusi.

2. LK standardklass, spetsiaalklass ja ATV – Sõiduaeg 19 tundi.

Katse esimene pool tuleb sõita mööda legendis märgitud trassi ja teises pooles tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele stardis eraldatud legendis. Punktide läbimise järjekord on vaba,. Parima tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Kõikides võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punkte.

Punktiarvestus sama nagu 1. LK

 

3. LK originaalklass – orienteerumine. Sõiduaeg  17 h.

Võistlusrada koosneb orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud punktide pildistamisega.

Autoga tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele stardis eraldatavatel kaartidel. Punktide läbimise järjekord on vaba. Parima tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punkte.

Punkte on rajal kõikides klassides 30.  Peale KÕIGI oma klassi punktide võtmist saab võtta ka järgmise võistlusklassi punkte.

Iga läbitud OMA KLASSI kontrollpunkt annab + 4 punkti. Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab – 2 punkti. Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja  läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0 punkti .

 

4. LK originaalklass, standardklass,  spetsiaalklass ja ATV – autokross koos autost täpsuslaskmisega.  Sõiduaeg  5 min.

Liigendatud raja äärde on paigutatud märklauad, mida tuleb raja läbimisel tabada. Arvestatakse raja läbimise kiirust ja tabatud märke. Iga tabatud märk annab miinusaja.

 

5. LK originaalklass, standardklass ja spetsiaalklass – Kross . Orienteeruv sõiduaeg  1 tund.

On välja arvestatud ringide arv, mis vastab umbes ühe tunnisele sõidule. Arvestatakse ringide läbimiseks kulunud aega. Autod stardivad rajale 5 min. intervalliga ja korraga on rajal 10-15 autot. Sellel etapil on kiiver KOHUSTUSLIK.

Üldist

Kõikidele võistkondadele antakse stardis legend  ja kontrollkaart, millele kirjutatakse kohtunike poolt LK stardi ja finiši ajad ning ka mehitatud kontrollpunktide läbimine. Kontrollkaardile võivad märkusi teha ka trassil viibivad kohtunikud.

Legendi osa, mis sisaldab koordinaate on võimalik mandaadist saada ka elektroonilisel kujul.(APS ) OZI Explorer???

Punkti läbimine fikseeritakse ainult kontrollfotoga.

Võimalikud on mehitatud kontrollpunktid, mille läbimine kantakse võistkonna kaardile ja mille võimalikud asukohad on näidatud legendis.

 Kontrollfotod, dubleeritud fotod ja nende tegemiseks kasutatav tehnika

Kontrollfotod tehakse võistlevale meeskonnale kuuluva digitaalfotoaparaadiga mälukaardile .jpg formaadis, resolutsiooniga vähemalt 1024X768 pikslit .

Võistlustel kasutatav(-ad) digitaalfotoaparaat(-id) peab/peavad võimaldama pildistamist erinevates ilmastikutingimustes ja tagama kõikide kp nõutavate kontrollfoto elementide selge nähtavuse kaadris igasuguste ilmastikutingimuste puhul. Digitaalfotoaparaadi kell ja kuupäev peavad olema õiged reaalajas.

Kohtunikele tuleb tuua mälukaart modifitseerimata piltidega st pilte ei tohi enne kohtunikele esitamist laadida arvutisse või muul moel modifitseerida , vastava kahtluse korral antud fotot(-sid) ei arvestata.

Soovitatav on kohustuslike kontrollfotode dubleerimine digitaalkaameraga.

Dubleerimisel on soovitav foto teha algsest fotost erineva nurga all või asukohta muutes.

Kohustuslik fotomaterjal antakse koos dubleeriva materjaliga kohtunikele üle vahetult pärast finiðeerimist. Hiljem esitatud fotomaterjalid arvesse ei lähe.

Fotode sisu. Arvesse mineval kontrollfotol või duubelfotol peab näha olema ühes ja samas kaadris:

• Kontrollpunkti tähistav tahvel nii, et seal on selgelt loetav kontrollpunkti number .

• Võistlusauto, millel on selgelt ja äratuntavalt loetav võistlusnumber või registreerimisnumber .

• Üks meeskonnaliige, kes puudutab ühe käega kontrollpunkti tähistavat tahvlit seda varjamata ja teise käega võistlusautot või selle külge statsionaarselt kinnitatud varustust. Võistlusauto uksed võivad olla avatud. Arvesse ei lähe varustus, mis ulatub võistlusautost või võistlusvahendist kaugemale, kui 1m (vintsitrossid, köied, antennid jne). Tingimata peab äratuntavalt näha olema võistkonnaliige, samuti peab näha olema käsi, mis puudutab punkti ja käsi, mis puudutab autot .

Kontrollfoto dubleerimisel jäädvustatud kaadritel kehtivad samad nõuded.

Keelatud on kasutada kõrvalist abi võistlustrassi läbimisel ja võistlusauto liikumisel võistluste käigus (abi võivad osutada ainult kaasvõistlejad, samuti on lubatud kasutada remonditöökodade teenuseid välja arvatud pukseerimine ja teisaldamine).

 
8. TULEMUSTE ARVESTAMINE

8.1 Võistluse koondtulemus arvestatakse neljas liidetud võistlusklassis Originaal+TR1; Standard+TR2; Spetsiaal+TR3; ATV

8.2 Balti Karikavõistluste tulemused arvestatakse võistlusklassides TR1; TR2; TR3

8.3 Kõikidel katsetel selgitatakse välja paremusjärjestus, mille alusel antakse välja kohapunktid, mis korrutatakse antud katse koefitsiendiga. Võistluse koondtulemus saadakse kohapunktide liitmise teel. Võitjaks loetakse võistkond kelle punktisumma on suurim. Punktide võrdsuse korral loetakse parimaks meeskond, kes on saavutanud parema tulemuse suurema raskusastmega lisakatsel.

8.4 E4X4KV ja Balti Karikavõistluste sarja punkte saavad meeskonnad, kes on registreerunud sarjas osalema ning on antud võistlusel saanud tulemuse vähemalt kolmel lisakatsel.

9. PROTESTID

9.1 Proteste võib esitada hiljemalt 30 min peale esialgsete tulemuste avaldamist kirjalikus vormis võistluste peakohtunikule. Protestimaks on   2500.- ja tasutakse protesti esitamisel. Protestimaks tagastatakse osaliselt ainult juhul, kui protest lahendatakse protestija kasuks.


10.TEATED JA MUU

10.1 Ametlikud teadaanded avaldatakse võistluse ametlikul infokandjal www.4x4offroad.ee või võistluspaigas.

10.2 Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi võistluse toimumise ajas ja kohas, ajakavas ja võistluse käigus.

10.3 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.

10.4 Kõik antud juhendiga mittemääratletud faktid ja probleemid lahendab žürii.


11.AUHINNAD

11.1 Võistluste lõpetamine ja võitjate autasustamine toimub 21.08.2005 ca kell 10.30.

11.2 Autasustamisele kuuluvad kõigi võistlusklasside kolm esimest võistkonda.

11.3 Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.