ERNA Trophy 2005 Juhend
1.ÜLDISED REEGLID
1.1 Võistluse ametlik nimi on " Maasurite Rännak ERNA 2005", “
ERNA Trophy 2005”
1.2 Võistluse korraldavad MTÜ SÕJALIS-SPORTLIK SELTS “ERNA” ja MTÜ Eesti Off-Road Klubi sõbralikus
koostöös asjahuvilistega
Võistlus on registreeritud EAL-s, reg. nr. xxx
1.3 Seeriavõistlused.
“ ERNA Trophy 2005” on Eesti 4X4 Karikavõistluste osavõistlus ja Balti
Karikavõistluse 3. etapp.
“Balti Cup” arvestuses osalevad masinad
peavad vastama Balti Karikavõistlusel kehtestatud tehnilistele
reeglitele klassides TR1, TR2, TR3.
1.4 Võistluse infokandja asub internetis aadressil www.4x4offroad.ee
1.5 Võistluste ametnikud:
Zürii (kohtunike kolleegium) - Võistluse kohtunike kolleegium on koostatud Maasturiklubide
Liidu poolt.
Peakorraldaja – Rein Pinn, Meelis Rätsep
Rajameistrid – Aleksander Suur, Rein Pinn ja palju teisi toredaid off-road
inimesi.
Peakohtunik – Valeri Morozov
Tehnilise komisjoni esimees – Mait Mumme
2. KOHT
2.1 START: Kuusalu, Harjumaa, Kuusalu vald
,Eesti N59:26:43, E25:26:06
2.2 FINIS: Jäneda, Paide maakond, N59:14:04, E25:40:56
3. AJAKAVA
3.1 Hiljemalt 26.07.2005 avaldatakse võistluse juhend internetis.
3.2 Kõik
võistlusklassid
19.08.2005
kell 14.00 algab mandaat ja
tehniline kontroll
kell 17.30. lõppeb võistlejate
registreerimine, tehniline kontroll
kell 17.45 võistluste avamine, instruktaaž
ja raja tutvustus
kell 18.00 algavad stardid KUUSALUST.
kell 19.00 esimene auto stardib
esimesele katsele
21.08.2005.
kell 09.30 esialgsed võistlustulemused
kell 10.00 autasustamine ja võistluse lõpetamine
4. OSAVÕTUTINGIMUSED
4.1 Võistlejatel peab olema kehtiv juhiluba ja
kehtiv tervisekindlustus.
4.2
Osavõtjad peavad oma tegevuses lähtuma Eesti Vabariigis kehtivatest
seadustest ja normidest.
4.3 Kõik võistlejad viibivad võistlustrassil omal
vastutusel.
4.4 Võistluste korraldaja ja EAL ei vastuta
meeskonna poolt ei neile endale, ega kolmandatele isikutele tekitatud materiaalsete
või moraalsete kahjude eest.
4.5 Osavõtjad on kohustatud paigaldama
võistlusautodele korraldaja poolt antud reklaamid. Nendest keelduv võistleja
kohustub tasuma korraldajale leppetrahvi kahe maksimumosalustasu ulatuses.
4.6 Kõigil võistlusautodel peavad olema mõlemal
küljel (esiustel) võistlusnumbrid.
4.7.1 Osavõtjad, kelle võistlusautol on olemas võistlusnumbrid,
võivad võistelda olemasolevate võistlusnumbrite all, märkides selle
registreerimislehele.
4.7.2 Osavõtjad, kelle võistlusautodel puuduvad
võistlusnumbrid, peavad värvima kaugelenähtava värviga või kleepima selgelt
loetavalt teibist auto ustele ajutised võistlusnumbrid, mis öeldakse stardis.
Osavõtjad peavad ise jälgima, et nende autol oleksid võistlusnumbrid.
5. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA
KOOSSEIS.
5.1 Võistlusautod jagatakse arvestusklassidesse
vastavalt käesoleva juhendi tehnilistele tingimustele
5.1.1 Üldnõuded – Auto üldkaal:500kg-3500kg
Auto peab olema nelja ratta veoga
Auto rataste koguarv neli.
Auto ees
ja taga peavad olema pukseerimiskinnitused. Pukseerimiskinnitused peavad vastu
pidama auto täismassile tõstmisel ühest kinnitusest. Pukseerimiskinnitused
peavad olema tähistatud ereda värviga (punane, kollane oranž). Kaasas peab
olema pukseerimisköis või -tross, mis võimaldab autot vedada või tõsta. Auto
istmed peavad olema tugevasti kinnitatud. Kütusepaakide korgid peavad olema
vedelikukindlad. Rehvid pneumaatilised.
Autos ei tohi võistluse ajal olla lahtist
varustust.
Transmissiooni liikuvad osad peavad olema
väljaspool kabiini. Kuumi vedelikke sisaldavad torud, paagid ja muud seadmed
peavad olema kaitstud. Kütusepaagid peavad olema sõitjateruumist eraldatud
tulekindla vaheseinaga.
5.1.2 Ohutus – Võistlusauto varustusse peab
soovituslikult kuuluma vähemalt võistluste ajal autos viibivate peadega võrdne
arv auto- või motospordis ettenähtud kiivreid.
Tulekustuti: 2 X 2kg survenäituriga pulberkustuti.
Tulekustutid peavad olema tugevalt kinnitatud.
3-punkti kinnitusega turvavööd, soovitavalt
4-punkti kinnitusega turvavööd.
5.1.3 Originaal - Rehvi maksimummõõt,
mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 820mm.
5.1.4 Standard - Rehvi maksimummõõt,
mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 915mm. Pehme katuse korral on
kohustuslik neljast punktist kinnitatud peakaare olemasolu.
5.1.5 Spetsiaal - Rehvi maksimummõõt
piiramata. Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist tugevalt
kinnitatud peakaare olemasolu.
5.2 Meeskond võib maksimaalselt koosneda nii paljudest liikmetest, kui on autos
korralikke vähemalt kolme punkti turvavöödega varustatud autoistmeid. Meeskonna
liikmed peavad olema vanemad kui 16 aastased.
5.3 ATV - Maastikusõiduk peab olema
veovalemiga 4X4 ja tehniliselt korras
5.4 Balti Karikavõistluste arvestuses
osalevate meeskondade koosseis ja võistlusautod peavad vastama Balti
Karikavõistluste juhenddokumentides sätestatud tingimustele võistlusklassides
TR1; TR2; TR3.
6. REGISTREEERUMINE JA OSALUSTASUD
6.1 Registreerumine toimub EAL 4x4 alakomitee
koduleheküljel http://eal.4x4.ee/
(erandkorras 19.08.2005 võistluste stardis Kuusalus kell 12.00-13.00,
sel juhul soodustusi ei rakendata)
6.2 Osavõtumaks on 2500.-EEK (Eesti Offroad Klubi
….( militaar) liikmetele – 50%).
6.3 Osavõtumaks tasutakse hiljemalt 17.08.2005 MTÜ SÕJALIS-SPORTLIK SELTS
“ERNA” arveldusarvele 22 1002 161 881 Hansapangas või sularahas Rein Pinn või
Meelis Rätsepa kätte. Võistkond loetakse registreerunuks peale osavõtutasu
laekumist.
7. VÕISTLUSE KÄIK
Võistlus koosneb 5 katsest
originaalile ja 4 katsest standard ja spetsiaalklassile.
1. LK originaal, standard,
spetsiaal ja ATV – lühiorienteerumine
karjääris. Sõiduaeg 2 tundi.
Võistlusrada koosneb
orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud
punktide pildistamisega
Autoga tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras.
Punktide asukohad on antud võistlejatele stardis eraldatavatel kaartidel.
Punktide läbimise järjekord on vaba. Parima tulemuse saavutab meeskond kes
saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide summa lühima ajaga.
Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Kõikides
võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punktee.
Punkte on rajal kõikides
klassides 20. Iga klass saab võtta ka
järgmise võistlusklassi punkte peale KÕIGI oma klassi punktide võtmist
(vastavalt siis originaal läheb Standardi, Standard Spetsiaali, Spetsiaal
Standardi punkte võtma).
Iga läbitud OMA KLASSI
kontrollpunkt annab + 4 punkti. Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab – 2
punkti. Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0
punkti .
2. LK originaalklass - öine orienteerumine legendi järgi .
Sõiduaeg 1,5 tundi.
Sõidetakse vastavalt antud
legendi järgi, kus on näidatud vahemaad ja pöörangud.
Antud katsel tuleb hoida legendis
märgitud keskmisi kiirusi.
2. LK standardklass,
spetsiaalklass ja ATV –
Sõiduaeg 19 tundi.
Katse esimene pool tuleb sõita
mööda legendis märgitud trassi ja teises pooles tuleb läbida võimalikult palju
kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele
stardis eraldatud legendis. Punktide läbimise järjekord on vaba,. Parima
tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide
summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka
aega. Kõikides võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud
punkte.
Punktiarvestus sama nagu 1. LK
3. LK originaalklass – orienteerumine. Sõiduaeg 17 h.
Võistlusrada koosneb
orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud
punktide pildistamisega.
Autoga tuleb läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras.
Punktide asukohad on antud võistlejatele stardis eraldatavatel kaartidel.
Punktide läbimise järjekord on vaba. Parima tulemuse saavutab meeskond kes
saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktide summa lühima ajaga.
Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Arvestatakse
ainult võistlusautoga läbitud punkte.
Punkte on rajal kõikides
klassides 30. Peale KÕIGI oma klassi
punktide võtmist saab võtta ka järgmise võistlusklassi punkte.
Iga läbitud OMA KLASSI
kontrollpunkt annab + 4 punkti. Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab – 2
punkti. Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0
punkti .
4. LK originaalklass,
standardklass, spetsiaalklass ja ATV – autokross koos autost
täpsuslaskmisega. Sõiduaeg 5 min.
Liigendatud raja äärde on
paigutatud märklauad, mida tuleb raja läbimisel tabada. Arvestatakse raja
läbimise kiirust ja tabatud märke. Iga tabatud märk annab miinusaja.
5. LK originaalklass,
standardklass ja spetsiaalklass – Kross . Orienteeruv sõiduaeg 1
tund.
On välja arvestatud ringide arv,
mis vastab umbes ühe tunnisele sõidule. Arvestatakse ringide läbimiseks kulunud
aega. Autod stardivad rajale 5 min. intervalliga ja korraga on rajal 10-15
autot. Sellel etapil on kiiver KOHUSTUSLIK.
Üldist
Kõikidele võistkondadele antakse
stardis legend ja kontrollkaart,
millele kirjutatakse kohtunike poolt LK stardi ja finiši ajad ning ka mehitatud
kontrollpunktide läbimine. Kontrollkaardile võivad märkusi teha ka trassil
viibivad kohtunikud.
Legendi osa, mis sisaldab
koordinaate on võimalik mandaadist saada ka elektroonilisel kujul.(APS ) OZI
Explorer???
Punkti läbimine fikseeritakse
ainult kontrollfotoga.
Võimalikud on mehitatud
kontrollpunktid, mille läbimine kantakse võistkonna kaardile ja mille
võimalikud asukohad on näidatud legendis.
Kontrollfotod, dubleeritud fotod ja nende tegemiseks kasutatav
tehnika
Kontrollfotod tehakse võistlevale
meeskonnale kuuluva digitaalfotoaparaadiga mälukaardile .jpg formaadis,
resolutsiooniga vähemalt 1024X768 pikslit .
Võistlustel kasutatav(-ad)
digitaalfotoaparaat(-id) peab/peavad võimaldama pildistamist erinevates
ilmastikutingimustes ja tagama kõikide kp nõutavate kontrollfoto elementide
selge nähtavuse kaadris igasuguste ilmastikutingimuste puhul.
Digitaalfotoaparaadi kell ja kuupäev peavad olema õiged reaalajas.
Kohtunikele tuleb tuua mälukaart
modifitseerimata piltidega st pilte ei tohi enne kohtunikele esitamist laadida
arvutisse või muul moel modifitseerida , vastava kahtluse korral antud
fotot(-sid) ei arvestata.
Soovitatav on kohustuslike
kontrollfotode dubleerimine digitaalkaameraga.
Dubleerimisel on soovitav foto
teha algsest fotost erineva nurga all või asukohta muutes.
Kohustuslik fotomaterjal antakse
koos dubleeriva materjaliga kohtunikele üle vahetult pärast finiðeerimist.
Hiljem esitatud fotomaterjalid arvesse ei lähe.
Fotode sisu. Arvesse mineval kontrollfotol või
duubelfotol peab näha olema ühes ja samas kaadris:
• Kontrollpunkti tähistav tahvel
nii, et seal on selgelt loetav kontrollpunkti number .
• Võistlusauto, millel on selgelt
ja äratuntavalt loetav võistlusnumber või registreerimisnumber .
• Üks meeskonnaliige, kes
puudutab ühe käega kontrollpunkti tähistavat tahvlit seda varjamata ja teise
käega võistlusautot või selle külge statsionaarselt kinnitatud varustust.
Võistlusauto uksed võivad olla avatud. Arvesse ei lähe varustus, mis ulatub
võistlusautost või võistlusvahendist kaugemale, kui 1m (vintsitrossid, köied, antennid
jne). Tingimata peab äratuntavalt näha olema võistkonnaliige, samuti peab näha
olema käsi, mis puudutab punkti ja käsi, mis puudutab autot .
Kontrollfoto dubleerimisel
jäädvustatud kaadritel kehtivad samad nõuded.
Keelatud on kasutada kõrvalist
abi võistlustrassi läbimisel ja võistlusauto liikumisel võistluste käigus (abi
võivad osutada ainult kaasvõistlejad, samuti on lubatud kasutada
remonditöökodade teenuseid välja arvatud pukseerimine ja teisaldamine).
8. TULEMUSTE ARVESTAMINE
8.1 Võistluse koondtulemus arvestatakse neljas liidetud võistlusklassis
Originaal+TR1; Standard+TR2; Spetsiaal+TR3; ATV
8.2 Balti Karikavõistluste tulemused arvestatakse võistlusklassides TR1;
TR2; TR3
8.3 Kõikidel katsetel selgitatakse välja paremusjärjestus, mille alusel
antakse välja kohapunktid, mis korrutatakse antud katse koefitsiendiga.
Võistluse koondtulemus saadakse kohapunktide liitmise teel. Võitjaks loetakse
võistkond kelle punktisumma on suurim. Punktide võrdsuse korral loetakse
parimaks meeskond, kes on saavutanud parema tulemuse suurema raskusastmega
lisakatsel.
8.4 E4X4KV ja Balti Karikavõistluste sarja punkte saavad meeskonnad, kes on
registreerunud sarjas osalema ning on antud võistlusel saanud tulemuse vähemalt
kolmel lisakatsel.
9. PROTESTID
9.1 Proteste võib esitada
hiljemalt 30 min peale esialgsete tulemuste avaldamist kirjalikus vormis
võistluste peakohtunikule. Protestimaks on
2500.- ja tasutakse protesti esitamisel. Protestimaks tagastatakse osaliselt
ainult juhul, kui protest lahendatakse protestija kasuks.
10.TEATED JA MUU
10.1 Ametlikud teadaanded avaldatakse võistluse ametlikul infokandjal
www.4x4offroad.ee või võistluspaigas.
10.2 Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi võistluse toimumise ajas
ja kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
10.3 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste
tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained,
ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.
10.4 Kõik antud juhendiga mittemääratletud faktid ja probleemid lahendab žürii.
11.AUHINNAD
11.1 Võistluste lõpetamine ja võitjate autasustamine toimub 21.08.2005 ca
kell 10.30.
11.2 Autasustamisele kuuluvad kõigi võistlusklasside kolm esimest
võistkonda.
11.3 Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad
nad õiguse auhindadele.